Корпоративная культура и "символическое" управление
Berle A., Means G. C. The modern corporation and private property. - New York: MacMillan, 1933.- 396.
Deal T. E., Kennedy A. E. Corporate cultures : the rites and rituals of corporate life. - Reading, Mass.: Addison-Wesley Publishing Co., 1982.- 232.
Gagliardi P. Symbols and artifacts : views of the corporate landscape. - Berlin ; New York: W. de Gruyter, 1990.- 428.
Hofstede G. H. Cultures and organizations : software of the mind. - New York: McGraw-Hill, 1997.- 279.
Kotter J. P., Heskett J. L. Corporate culture and performance. - New York: Free Press, 1992.- 214.
Kraar L. Japan's Gun-Ho U.S. Car Plants. // Fortune, 1989, , (January 30), 98-108.
McDougall B. The Thinking Man's Assembly Line. // Canadian Business, 1991, , (November), 40-44.
Morgan G. Images of organization. - Beverly Hills: Sage Publications, 1986.- 423.
Morita A. From a 500-dollar company to a global corporation : the growth of Sony. - Pittsburgh: Carnegie-Mellon University Press, 1985.- 41.
Morita A., Reingold E. M., Shimomura M. M. Made in Japan : Akio Morita and Sony. - New York: Dutton, 1986.- 309.
Ozbekhan H. Technology and man's future. - : Rand, 1966.
Pondy L. R., et al . R. Organizational symbolism. - Greenwich, Conn.: JAI Press, 1983.- 307.
Senge P. M., et al . M. The Fifth discipline fieldbook : strategies and tools for building a learning organization. - New York: Currency, 1994.- 593.
Smirchich L. Concepts of Culture and Organizational Analysis. // Administrative Science Quarterly, 1983, 28, , 339-358.
Wilkins A. L. Developing corporate character : how to successfully change an organization without destroying it. - San Francisco: Jossey-Bass, 1989.- 227.
Zuboff S. In the age of the smart machine : the future of work and power. - New York: Basic Books, 1988.- 468.
Веббер А. М. Почему ничего не выходит? (Интервью Дж. Пфеффера). // Искусство управления, 2000, N 3, 88-96.
Кантер Р. Рубежи менеджмента. Книга о современной культуре управления. - Москва: Олимп-Бизнес, 1999.- 302.
Мескон М., Альберт М., Хедоури Ф. Основы менеджмента. - Москва: Дело, 1994.- 701.
Милнер Б. З. Теория организации. - Москва: ИНФРА-М, 1999.- 480.
Роджерс Ф. Д. ИБМ. Взгляд изнутри: Человек - фирма - маркетинг. - Москва: Прогресс, 1990.- 280.
Савеленок Е. Идеология управления в организации. // Проблемы Tеории и Практики Управления, 2000, N 3, 8-11. : URL
Сноу Ч. П. Две культуры и научная революция. - В кн.: Ч. П. Сноу. Две культуры. Сборник публицистических работ: Сокр. пер. с англ. Н. С. Родман. - Москва: Прогресс, 1973.- 17-61.